tiistai 29. tammikuuta 2019

Loikkaus Bloggeriin

Kirjoitustaukoa on kestänyt ihan liian kauan. Viime vuonna perustin blogin toiselle alustalle, mutta sitä en sitten kuitenkaan oikein oppinut käyttämään. Ei tuo siis sinällään vaikea alusta ollut, mutta jotenkin ei vaan ollut mun juttu. Vuosia kuitenkin kirjoittelin aikoinaan juurikin Bloggerilla, joten nyt tein päätöksen avata uuden blogin tänne.

Seuraava mietintä olikin sitten, että kirjoittelenko ihan omana itsenäni, vai lähinnä työblogia yritykselleni. Päätös oli suht helppo. Minä olen minä, ja teen erinäisiä juttuja ja tykkään erinäisistä asioista, joista haluan kirjoittaa. Työni ja yritykseni on osa minua, ja siitäkin voin joskus jotain kirjoittaa. Mutta blogissa olen nimenomaan minä, Merja, Meemu. Meemu-nimihän on kulkenut mukanani blogiasioissa jo todella monta vuotta; myös silloin kun olen ollut itse bloggaamatta.

Vanhan blogin olen poistanut, ja tähän yritän lähteä vähän erilaisella otteella. Omalla tyylilläni kerron minulle tärkeistä asioista, ja samalla yritän herättää henkiin myös kadoksissa ollutta valokuvausharrastustani.

Sydäntäni lähellä on tottakai käsityöt (niiden ansiosta olen aikoinaan blogimaailmaan sukeltanutkin) ja hyvä ruoka. Rakastan ruuanlaittoa, silloin kun siihen on kunnolla aikaa. Arki on monesti melko hektistä, joten ihan perusruokaa tulee tehtyä paljon, ja joskus mennään jopa eineksillä. Mutta sitten kun on aikaa, kokkaan ihan kunnolla. Ruokareseptejä noukin matkaani yleensä ruokablogeista, ja myös erilaisista lehdistä ja lehtien sivustoilta. Käsityöharrastus on kulkenut mukanani nuoruudesta saakka, ja varsinkin neulominen on se mun juttu. Mikä sen mukavampaa, kun illalla käpertyä neuletyön kanssa sohvan nurkkaan, ja samalla katsella telkkarista lempisarjoja tai leffoja.

Pidän myös erilaisten asioiden ja tuotteiden testaamisesta. Kuulunkin Buzzadorin ja Hopottajien yhteisöihin, ja vuosien varrella olen päässyt moneen eri testiryhmään. Uusia juttuja on kiva testailla, ja siitä on hyötyä myös tuotteiden markkinoijille ja valmistajille. Viime vuonna sain testata ainakin Electroluxin ikkunanpesuria ja Marlin vitamiinijuomia. Ei siis ihan turhia juttuja. Toivottavasti tänäkin vuonna pääsen tutustumaan johonkin uutuuteen.

Mutta nyt on pakko lopettaa kirjoittaminen, ja alkaa tekemään ruokaa. Huomenna yritän ehtiä bloggaamaan vielä siitä, mitä meillä syötiin viime viikonloppuna. Sitä ennen vielä viilailen blogin ulkonäön kohdalleen. Nyt oli vaan palava tarve tulla kirjoittamaan ensimmäinen blogiteksti.

Kiva kun löysit tänne, ja toivottavasti tulet uudestaankin! Ja hei, jätä rohkeasti oma jälkesi kommenttikenttään; mielelläni luen myös sinun ajatuksiasi.

2 kommenttia:

  1. Onnea uudelle blogille ja tietty liityin lukijaksi ja laitoin lukulistalle. <3 Olipa kiva kuulla, että Peggy ja sinä olette olleet samalla luokalla, Peggy on niin ihana ihminen. <3

    Oikein kivaa uutta viikkoa sinne ja kuullaan blogeissa. <3

    VastaaPoista

Kiitos kun jätät jäljen käynnistäsi!